Skip to main content

Vanliga frågor

Välkommen till vår FAQ! Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om att handla på vår sajt, leveranser, priser och vårt sortiment. Hittar du inte det du undrar över? Kontakta oss så hjälper vi dig. Läs gärna också våra Köpvillkor.

Priser & Betalning

Är moms inkluderat i priser?

Våra priser är i svenska kronor och inklusive moms på 25%. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive moms och frakt.

Kan jag få mängdrabatt?

Vid ett större antal av samma design kan du alltid höra av dig till oss på info@merchprint.se

Vilken betalningsmetod kan jag använda?
Vi har betalning med Swish, PayPal och Payson.
Är betalningen säker?

All kortinformation hanteras i enlighet med PCI DSS kraven; vi sparar inga kortnummer i våra databaser efter avslutad affär och all känslig kommunikation krypteras.

Beställning

Jag gjorde fel när jag beställde. Vad kan jag göra nu?

Om din beställning skulle vara felaktig, var vänlig kontakta oss snarast. Du kan ändra beställningen upp till 30 minuter efter lagd order eftersom produkterna tillverkas individuellt. 

Leverans

Vad är leveranstiden?

Leveranstiden är mellan ca 10 arbetsdagar.

Hur höga är fraktkostnaderna?

Du ser fraktkostnaden i varukorgen.

Var befinner sig min beställning?

Så snart din leverans har skickats iväg får du ett e-postmeddelande av oss som bekräftelse.

Kan jag spåra min beställning?

Nej, tyvärr inte kan du inte spåra din beställning. 

Leverar ni utanför Sverige?

Ja, vi skickar till i stort sett hela världen.

Returer & Reklamationer

Kan jag reklamera en produkt?

Börja med att utgå från orderbekräftelsen eller fakturan kontrollera om det är vi som har gjort något fel. Om du upptäcker att vi har gjort ett fel ersätter vi naturligtvis den felaktigt produkten. Var vänlig och kontakta oss vår kundservice. Glöm inte att ange ditt ordernummer.

Paket som skickats utan porto tar vi INTE emot! Var vänlig och reklamera fel inom 14 dagar efter leveransen. Senare reklamationer kan vi tyvärr inte ta emot.

Har jag någon ångerätt?

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt vid postorderköp enligt distansavtalslagen. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Du har inte ångerrätt om:
Detta gäller en specialtillverkad vara tex t-shirt eftersom dessa varor trycks speciellt för varje kund. Vi byter inga produkter då de trycks ”on demand” vid order. Om du inte är nöjd med varans beskaffenhet kan du istället göra en reklamation. Vänligen observera att reklamation inte gäller om du som kund beställt fel storlek

Innan du skickar någon retur var vänlig och kontakta oss vår kundservice. Glöm inte att ange ditt beställningsnummer.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vi betalar frakten för att sända så kallade ersättningsvaror.

Paket som skickats utan porto tar vi INTE emot!

Läs mer om Ångerrätt i våra Köpvillkor

Mitt Konto

Hur skapar jag ett konto?

I samband med köp på webbplatsen skapas ett konto. Genom att skapa ett konto accepterar du vår köpvillkor. Du kan logga in på ditt konto genom att klicka på länken ”Mitt konto” i menyn på sidan.

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Om du glömt ditt lösenord klicka på länken ”Mitt konto” i menyn och sedan på länken ”glömt lösenord’. Ange din e-post och en länk med att återställa ditt lösenord kommer att skickas till dig.

Övrigt

Öppna en egen butik i STORES!

Vill ni sälja merch men inte vill eller kan hålla ett lager själva? Med vår tjänst STORES kan ni enkelt ha försäljning av era produkter utan att själva behöva låsa upp några pengar på ett lager av merch som oftast bara ligger och tar plats. Produkterna i er butik trycks digitalt efter beställning och skickas direkt till er kund. Ni slipper allt det praktiska runt hela orderproceduren. Varje månad redovisar vi försäljningen till er och ni får ut provision. Vi tar hand om allt! Här ansöker du om att bli en STORES-partner!